Rejs do Szczecina - SOSW Lubliniec - Na morzu

Menu główne:

Rejs do Szczecina

Tam bylismy
W dniach 5-12 czerwca 2010 roku grupa wychowanków naszego ośrodka wraz z wychowawcami uczestniczyła w rejsie na pokładzie żaglowca "Pogoria".Dyrekcja Ośrodka wytypowała na rejs najlepiej uczących się wychowanków.
Zaokrętowanie nastąpiło w pięknym niemieckim porcie Bremerhaven. Po dwóch dniach zwiedzania maista, poznawania żaglowca i szkolenia z jego obsługi wypłynęliśmy na Morze Północne. Po krótkiej żegludze dotarliśmy na małą wyspę Helgoland. Następnie nieprzerwanie 4 doby żeglowalismy dookoła Danii w kierunku Polski.
Na żaglowcu pełniliśmy wachty i wykonywali potrzebne prace. Sterowaliśmy kołem sterowym, nawigowaliśmy, pomagaliśmy podnosić i zwijać żagle, utrzymywaliśmy porządek na statku, a także uczestniczyliśmy w pracy
w kambuzie. Mimo czasem niesprzyjającej pogody humory dopisywały, a załoga była zadowolona z przebiegu rejsu.
Po przepłynięciu cieśniń duńskich Kattegat i Skagerrak wpłynęliśmy na Bałtyk, a potem do Szczecina, gdzie braliśmy udział w uroczystych obchodach Dni Morza.
Z żalem schodziliśmy z pokładu "Pogorii", ale mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś staniemy na trapie tego pięknego żaglowca.
KARTA REJSU
STS "POGORIA" PZ 1980
Typ żaglowca: Barkentyna
Powierzcnia żagli: 1000m kw.
Armator: Sail Training Association Poland, Gdynia, ul. Słupecka 9/4
Kapitan:
Zaokrętowanie: Bremenhaven 2010.06.05
Wyokrętowanie: Szczecin 2010.06
Odwiedzone porty: Bremenhaven, Helgoland, Szczecin
Liczba godzin żeglugi pod zaglami:
Liczba godzin żeglugi na silniku:
Liczba godzin postoju:
Przebyto Mm:
Rejs przebiegał w przeciętnych warunkach z przewagą wiatrów pełnych o sile do 8°B